I Postanowienia Ogólne.
II Zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zakres usług.
III Warunki sprzedaży i składania zamówienia.
a) Wybrania towarów spośród prezentowanych na stronie internetowej ABCSoczewki
b) Dodania ich do „koszyka”
c) Wybrania sposobu zapłaty i dostawy
d) Zalogowania się do Konta Klienta w przypadku gdy zamówienia składa Klient zarejestrowany
e) Dopełnienia obowiązków zawartych w pkt.3 w przypadku zakupu dokonywanego przez Klienta niezarejestrowanego
f) Kliknięcie opcji zakupu.
IV Formy płatności i realizacja zamówienia.
1 Istnieją następujące formy płatności w sklepie internetowym ABCSoczewki
a) Przelew na rachunek bankowy
b) Przy odbiorze (za pobraniem)
c) Przy odbiorze osobistym (Optyk Siejka, Opole, ul. Reymonta 8A)
d) Płatność kartą płatniczą/płatność kartą kredytową.
2. Do każdego zakupionego towaru dołączany jest paragon fiskalny a na życzenie Klienta wystawiana faktura VAT.
3. Zamówienia realizujemy w dni robocze od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt i innych dni ustawowo wolnych od pracy (według warunków opisanych w dziale III pkt.4).
4. Czas realizacji zamówienia jest określany indywidualnie dla każdego towaru (informacja pojawi się przy opcji zakupu) i zależy od formy wyboru dostawcy.
5. Dostawę można zrealizować za pomocą: kuriera, poczty lub dokonać odbioru osobistego.
6. Lista dostępnych form dostarczenia towaru, wraz z ceną i orientacyjnym czasem doręczenia jest dostępna w opcjach realizacji zamówienia.
V Odstąpienie od umowy sprzedaży.
a) Dodatkowych kosztów poniesionych przez Klienta w związku z wyborem sposobu dostarczenia towaru.
b) Bezpośrednich kosztów zwrotu towaru (kosztów przesyłki do sprzedawcy).
VI Reklamacja.
1. Kupujący ma prawo do reklamacji soczewek w momencie przesłania wadliwych sztuk lub pomyłki przy wysyłce.
2. Aby reklamacja mogła być rozpatrzona pozytywnie kupujący musi przedstawić dowód zakupu tych konkretnych soczewek. Muszą być one przesłane w nieuszkodzonym blistrze lub pojemniczku z płynem, którzy zapobiegnie ich wysuszeniu podczas transportu, w innym wypadku będzie niemożliwe stwierdzenie pierwotnej wadliwości soczewek.
3. Wszystkie nasze produkty objęte są dwuletnią gwarancją. W przypadku stwierdzenia wady prosimy o przesłanie produktu wraz z dowodem zakupu wraz z opisem wady i zawierającym numer zamówienia.
4. W przypadku reklamacji soczewki będą przekazane przez ABCSoczewki do producenta. Na podstawie wykonanej przez producenta ekspertyzy ustalona zostanie zasadność roszczenia.
5. Reklamację można składać mailowo na adres… lub telefonicznie pod numer…
6. Odpowiedź na roszczenie reklamacji zostanie udzielona w terminie do 14 dni roboczych.
7. Przy zakupie soczewek klient zobowiązany jest ściśle stosować się do zaleceń lekarza, optometrysty oraz producenta soczewek. Za wszelkie odstępstwa w ich stosowaniu, wynikające szczególnie ze świadomego, niekonsultowanego i samowolnego zastosowania innych od zalecanych soczewek i wywołujących z tego powodu negatywne skutki dla zdrowia, sklep ABCSoczewki nie bierze żadnej odpowiedzialności.
8. W razie komplikacji zdrowotnych wynikających z zakupu konkretnej partii soczewek sprzedający ma prawo pisemnego potwierdzenia od lekarza(recepta) , że kupujący powinien nosić ten konkretny typ soczewek.
9. W przypadku stwierdzenia problemów zdrowotnych wynikających z twierdzenia Klienta, że nastąpiły one w wyniku zakupu soczewek, sprzedający ma prawo zażądać wglądu do dokumentacji medycznej.
10. W ramach reklamacji klient otrzyma dokładnie ten sam typ, który zakupił za wyjątkiem soczewek Fresh Look.
11. Sklep ABCSoczewki nie bierze odpowiedzialności za powikłania zdrowotne wynikające z noszenia soczewek.
12. Przy zakupie soczewek klient zobowiązany jest ściśle stosować się do zaleceń lekarza, optometrysty oraz producenta soczewek. Za wszelkie odstępstwa w ich stosowaniu, wynikające szczególnie z niekonsultowanego i samowolnego zastosowania innych od zalecanych soczewek i wywołujących z tego powodu pogorszenie ostrości wzroku lub poczucia komfortu sklep ABCSoczewki nie bierze żadnej odpowiedzialności.
13. W razie poczucia dyskomfortu lub pogorszenia ostrości wzroku wynikających z zakupu soczewek sprzedający ma prawo pisemnego potwierdzenia od lekarza (recepta) , że kupujący powinien nosić ten konkretny typ soczewek.
14. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
VII Klauzula zgody na przetwarzanie danych.
Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (OJ L 119, 4.5.2016, p. 1–88) chcemy poinformować, że realizacja wszelkich zamówień złożonych w sklepie internetowym www.visionopticexpress.pl oraz mailowo wiąże się z koniecznością przetworzenia Państwa danych osobowych.
VIII Klauzula informacyjna.
Od 25.05.2018r. obowiązuje europejskie rozporządzenie o ochronie danych osobowych zwane RODO. W związku z powyższym zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Salon Optyczny Vision Optic Express z siedzibą w Sosnowcu przy ulicy Gen. Grota Roweckiego 63.
2. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zamówienia/usługi.
3. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji.
4. Dane osobowe będą przechowywane do czasu wycofania zgody.
5. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
Ponadto posiadają Państwo prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawne;
Podanie przez Państwo danych osobowych jest warunkiem złożenia i realizacji zamówienia.
IX Postanowienia końcowe.